>>>~ انعکاس آب ~<<<

! هنوز هم نمی دانم هر سال که می گذرد یک سال به عمرم اضافه می شود یا یک سال از عمرم کم می شود

>>>~ انعکاس آب ~<<<

! هنوز هم نمی دانم هر سال که می گذرد یک سال به عمرم اضافه می شود یا یک سال از عمرم کم می شود

مجله پزشکی

لطفا نسبت به هر چیز کوچک غیر عادی بی تفاوت نباشید و برای کمک به سلامت خویشتن تا حد امکان پافشاری کنید .


نوع جدیدی از سرطان سینه 

دوستان عزیز
لطفا این میل را حذف نکنید و آن را به تمام خانم‌هایی که در اطرافتان زندگی می کنند از جمله مادران ، خواهران ، خاله و عمه و دیگران بفرستید .
در ماه نوامبر نوع نادری از سرطان سینه کشف شد . خانمی متوجه جوش‌های پوستی دراطراف نوک سینه‌اش شد همانند تحریکات پوستی که در مادران جوان شیرده مشاهده می شود .
به دلیل منفی بودن نتیجه آزمایش مامو‌گرافی ، پزشک معالجش تنها به او داروهای آنتی بیوتیک تجویز کرد .
بعد از دو دوره درمان ، ضایعه‌ ایجاد شده رو به وخامت گذاشت . بنابراین پزشک معالجش انجام ماموگرافی مجدد را تجویز کرد .
در این مرحله نتیجه آزمایش ماموگرافی حاکی از وجود توده‌ای در سینه بود . نتایج حاصله ازنمونه برداری نمایانگر رشد سریع توده بود .
شیمی ‌درمانی برای کند کردن رشد توده آغاز شد . سپس بخشی از سینه برداشته شد .. پس از مشاهده نتایج نمونه ‌برداری ، درمان طبق مراحل زیر ادامه یافت .
1. در ابتدا برای رشد سریع توده از شیمی درمانی استفاده شد
2. در مرحله بعد بخشی ازسینه برداشته شد .
3. سپس دوره کامل شیمی‌درمانی آغاز شد .
4. بعد از طی مراحل فوق پرتو‌درمانی آغاز شد .
پس از 9 ماه معالجه سخت ، پزشکان سلامت کامل وی را تایید کردند .
یک سال بدون هیچ مشکلی سپری شد ولی این بار سرطان در کبد وی ظاهر گشت ، و به ناچار همانند دوره قبل چهار مرحله درمان را پشت سر گذاشت .
او هرگز اجازه نداد که دوره‌های درمانی سخت و طولانی تاثیری بر کیفیت زندگیش داشته باشد و با روحیه‌ای خوب برای واپسین روزهای زندگیش برنامه ریزی می‌کرد . سر انجام پس از تحمل درد و رنج بسیار در گذشت .
در واپسین روزهای عمرش این پیام را به تمام بانوان جهان به یادگار گذاشت :
" لطفا نسبت به هر چیز کوچک غیر عادی بی تفاوت نباشید و برای کمک به سلامت خویشتن تا حد امکان پافشاری کنید . "

بیماری PAGET :
این بیماری نوع نادری از سرطان سینه می‌باشد که در خارج سینه و در ناحیه هاله و نوک سینه بروز می کند و به شکل دانه‌های قرمز رنگی است که بعد‌ها به صورت ضایعه‌های پوستی خشن ظاهر میشود .
من به هیچ عنوان تصوری از این بیماری مبنی بر یک نوع نادر سرطان سینه نداشتم ، ولی کاملا در اشتباه بودم .
نوک سینه‌های من هرگز غیر عادی به نظر نمی رسیدند فقط دانه‌های جوش بودند که مرا اذیت می کردند و این تنها دلیل مراجعه من به پزشک بود .
گاهی اوقات این جوش‌ها خارش داشتند و درد‌ناک بودند ولی درسایر مواقع مشکلی برای من نداشتند . آن‌ها فقط زشت و مزاحم بودند و با هیچ نوع پمادی که توسط پزشک معالجم و متخصص پوست تجویز میشد محو نمیشدند .
پزشکان کمی نگران بودند اما هیچگاه به من در مورد سرطانی بودن آن‌ها هشدار ندادند .
با قاطعیت می توانم بگویم که زنان زیادی آگاهی ندارند که این دانه‌های کوچک قرمز رنگ بر روی سینه و هاله اطراف آن می‌تواند باعث بروز نوع نادری از سرطان سینه باشد .
حادترین بخش این بیماری ، بی خطر به نظر رسیدن علائم آن است .
اغلب تصور می شود که یک نوع التهاب پوستی یا عفونت است و همین تشخیص نادرست باعث به تعویق افتادن شروع درمان این بیماری می باشد .

علائم بیماری :
A· قرمزی مزمن ، ترشحات و سخت شدن نوک سینه که باعث ایجاد خارش و سوزش می شود . " ( همان طور که اشاره کردم من خارش و سوزش یا ترشحاتی که از آن آگاه باشم نداشتم اما در نوک سینه‌های من حالت سفتی و پوسته پوسته شدن ایجاد شده بود . )
A· زخمی درنوک سینه شما که هرگز بهبود نخواهد یافت .
A· معمولا یکی ازنوک سینه‌ها درگیر این بیماری می شود و تشخیص آن در ابتدا با انجام معاینات فیزیکی توسط پزشک و سپس انجام آزمایشات مامو گرافی تجویز شده توسط پزشک معالج صورت می پذیرد .
اگرچه این قرمزی و ترشحات و سخت شدن تقریبا شبیه یک آماس پوستی ( عفونت پوستی ) است اما اگر این علائم تنها در یکی از سینه‌ها مشاهده شود ، پزشک شما باید مشکوک به سرطان شود.
پزشک شما برای اطمینان از تشخیص صحیح بیماری و ارائه درمان مناسب ، می بایست برای شما نمونه برداری از زخم را تجویز کند .
این پیغام باید جدی گرفته شود و تا جائی که امکان دارد به دوستان و اعضای فامیل ارسال شود .
این کار می تواند نجات بخش زندگی یک انسان باشد .
سرطان سینه در من پس از دریافت مقادیر زیادی از مواد شیمی درمانی و بیست وهشت جلسه پرتودرمانی و دریافت تاماکسوفین به استخوان‌هایم سرایت نمود ، در صورتی که اگر این بیماری از ابتدا درست تشخیص داده می شد هیچ گاه به سایر قسمت‌های بدن گسترش پیدا نمی کرد .

خوانندگان عزیز
این باعث تاسف است که خانم‌های زیادی ازبیماری PAGET آگاهی ندارند ، اگر با ارسال این میل بتوانیم افراد زیادی را از خطرات این بیماری آگاه کنیم ، درآن صورت ما به زنان بسیاری در همه جای جهان کمک کرده ایم
لطفا اگر می توانید ، چند لحظه ای را صرف ارسال این میل برای آن تعداد از افرادی که برایتان مقدور است بنمایید ، به خصوص به افراد فامیل و دوستانتان .
این تنها چند لحظه وقت شما را می گیرد ولی می تواند یک زندگی را نجات دهد.

نظرات 15 + ارسال نظر
reza 16 تیر 1389 ساعت 21:12 http://www.8bilions.blogfa.com

salaaaam dustam
chetoriii
man bade 1sal umadam up kardam bem sar bezan
rasti saratane sine kheyli bade man vaghti amum saratane sine gereft mord kheyli moteasser shodam

reza 16 تیر 1389 ساعت 21:16

khob haddaghal ghablan in weblog male yeki dige bud
beharhal upam biaa

محمود 21 تیر 1389 ساعت 14:34 http://onlyabadan.blogsky.com/

سلام بی معرفلت دیگه نمی یای به من سر بزنی منتظرتم بای

بفرمایید دعوتید

مهراب 29 تیر 1389 ساعت 00:57 http://mehrab.blogsky.com

سلام

سلام.وبلاگتو ذخیره می کنم و به خانم هایی که میشناسم میفرستم.موفق باشی.دوست داشتی پیش ما بیا.

nana 29 تیر 1389 ساعت 16:09 http://nana2.persianblog.ir

سلام
منم تا به حال چنین نوعی از سرطان رو نشنیده بودم.
مرسی از خبرگذاری که در مورد این سرطان کردی.
راستی میخوام بروز کنم. دوست داشتی بیا

عیسی 1 مرداد 1389 ساعت 21:00 http://gofteman.blogsky.com/

سلام
اول گفتم مال خانوماست نخونم ولی بعد که خوندم دیدم مطلب جالبیه و البته با اهمیت. ممنون از اشتراک گذاری

آی مردم به خدا جسم شما داره شماست...
مرگ همسایه دیوار به دیواره شماست.
من که رفتم بنویسید دمش گرم نبود.
بنویسید صدا بود ولی نرم نبود.
بنویسید که باران به خیابان بر خورد
بنویسید که مردی به زمستان بر خورد


مرگ سیاه...

سلام.. سلامی به زیبایی مرگ که هیچ وقت نمی شه اونو فراموش کرد...

گرستونه جدید مرگ سیاه.. دوباره شروع به دست نوشتن کرده.. منتظره قدم های خسته ات.. هستم.. باهم فاتحه ای بخوانین..

مهدی___

درنا 9 مرداد 1389 ساعت 14:01 http://jengiran.persianblog.ir

سلام عزیز دلم خوبی؟ دیگه سراغی ازمون نمیگیری؟
عجب مطلب تلخی بود کاش یه روز بیاد که دیگه از هیچ نوع سرطان اثری نمونده باشه. الهی امین
روی ماهتو می بوسم یاعلی

مهراب 12 مرداد 1389 ساعت 12:04 http://mehrab.blogsky.com

سلام دختر پاییز خوبی دختر

ته مانده دلم 13 مرداد 1389 ساعت 00:27 http://mahigir.blogsky.com/

سلام مدت زیادی نبودم

مشکلات زیادی داشتم

خاطراتم رو تو این مدت می خوام بنویسم

سر بزن به ما

سلام. من قبلا این متن رو از طریق ایمیلم دریافت کرده بود و برای خیلی ها هم فرستادم. اون قسمت که نوشته شده:( لطفا نسبت به هر چیز کوچک غیر عادی بی تفاوت نباشید و برای کمک به سلامت خویشتن تا حد امکان پافشاری کنید) خیلی مهمه. من پدرم رو در اثر بیماری سرطان پرستات از دست دادم و شاید اگر پدرم به سلامتیش زیاد اهمیت می داد اینطوری نمی شد.

بابونه 20 مرداد 1389 ساعت 10:57 http://babooneh-deland.blogfa.com

یه گل

منصور 21 مرداد 1389 ساعت 12:43 http://lianshop.persianblog.ir

به اینجا سر بزنید و از ویژگیها استفاده کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد